Gigi Hadid for Max Mara
Gigi Hadid er blandt andet model for Max Maras SS17-kollektion. Foto: Max Mara
INTERVIEWS

Gigi Hadid er alles model – men er det godt?

Der findes efterhånden ikke et modehus eller beauty-brand, den amerikanske model Gigi Hadid ikke har været ansigt for. Men er det egentlig en god idé – for hende og for brandsne – at hun er allevegne?

Der er sket meget, siden den amerikanske model Gigi Hadid debuterede for Guess som toårig.

Blandt andet to forsider for amerikansk Vogue, flere shows med vinger for Victoria’s Secret og et utal af kampagner for diverse modehuse, beauty-brands og andre mærker. Og succesen ser ud til at fortsætte for den nu 21-årige model.

LÆS OGSÅ: TommyXGigi - Tommy Hilfiger indtog Venice Beach med Gigi Hadid

Gigi Hadid er alle vegne

Igen til forårssæsonen agerer Gigi Hadid nemlig ansigt for en række af de store modehuse, blandt andet Max Mara og Tommy Hilfiger, som hun har samarbejdet med endnu en kollektion om. Og lige nu er hun faktisk også på forsiden af amerikansk Vogue. Men er det en god idé, at så mange brands bruger den samme model?

 - Modehusene får en model, som næsten kan gå på vandet, siger Dorrit Bøilerehauge, der ekspert i mode og rådgiver i branddesign, til IN.

- Men med så stor eksponeringsgrad, risikerer Gigi Hadid at blive generisk i stedet for særlig. Et brand er jo ikke unikt, hvis det har samme model som en stor del af konkurrenterne. For Hadid kan der også være et problem i den bredde af brands, hun repræsenterer.

Hvis hun skal bevare et tydeligt image, skal hun ikke både være ansigt for prisvenlige beautybrands som Maybelline, de store couture-huse og BMW. Hun ville have et mere tydeligt og eksklusivt image, hvis hun holdt sig inden for samme prisleje og begrænsede sig til færre brancher, siger hun.

Gigi Hadid for Tommy Hilfiger
Gigi Hadid har designet endnu en kollektion med Tommy Hilfiger. Foto: Tommy Hilfiger

LÆS OGSÅ: Fjer, pailletter og bar hud – se de vildeste Grammy-kjoler