PR
TALK OF TOWN

Dagens gode nyhed | Bruuns Bazaar lever videre

Bruuns Bazaar og BZR er blevet opkøbt af Hanssen Brands A/S, hvilket giver mulighed for de to brands at leve videre og samtidig vokse sig endnu stærkere - med respekt for det nordiske design-dna.

Den 8. marts indgav det populære danske tøjmærke en konkursbegæring, som skabte chokbølger i modebranchen, men i dag er det blevet tid til at ånde lettet op. Bruuns Bazaar og BZR er fra dags dato blevet en del af det familieejede Hanssen Brands A/S. 

“Bruuns Bazaar er et skandinavisk ikon på den internationale modescene – en dygtig repræsentant for den stilrene, klassiske og sensuelle nordiske design-dna. På unik og elegant vis har de i over 20 år formået at forene designtraditioner med tidens tendenser. Det vil være forkert, hvis ikke mærket skulle overleve,” forklarer Søren Hanssen, adminstrerende direktør i Hanssen Brands A/S.

LÆS OGSÅ: BLIV KLOGERE PÅ MODEN | Sådan fik de deres navne

Søren Hanssen understreger, at dette køb handler om at skabe et solidt fundament for Bruuns Bazaar, så mærket på sigt kan udvikle sig yderligere og med respekt for både det, som kunderne forventer af kvalitet og udtryk og den ånd, som Bjørn og Theis Bruun skabte.

Han ærgrer sig dog over, at overtagelsen ikke skete før ordene 'Bruuns Bazaar' og 'konkurs' havde optrådt sammen i diverse medier:
"Det er ærgerligt for et hæderkronet brand at skulle den mølle igennem,” men han glæder sig til arbejdet med det anerkendte modebrand, som han ser stor potentiale i for videreudvikling.

LÆS OGSÅ: BRUUNS BAZAAR ER GÅET KONKURS | IN er gået i arkivet for at se tilbage på mærket 

Læs mere om: