MODE

OpéraSPORT: Bæredygtige ambitioner og utraditionelle forretningsprincipper

Deres bæredygtige ambitioner og idéen om et visuelt univers i konstant forandring har fået modebranchen til at falde i svimer over OpéraSPORT og de utraditionelle, futuristiske designs. Bliv klogere på brandet, som er på alles læber lige nu!

Der er et nyt brand i byen! Navnet er OpéraSPORT, og bag det står to erfarne kvinder, stylist Stephanie Gundelach og designer Awa Malina Stelter. Med bæredygtige ambitioner og en forretningsmodel, der er vendt på hovedet, har OpéraSPORT siden lanceringen i november sidste år været på alles læber. Nyheden er sågar nået helt til udlandet, hvor Vogue har fremhævet brandet som et af de, man skal holde øje med lige nu.

Som navnet antyder, kombinerer brandet det luksuriøse fra silke med sporty detaljer, og resultatet er futuristiske styles i utraditionelle snit – alt sammen produceret i genanvendt silke.

LÆS OGSÅ: Carcel: Giver kvinder i fængsel en ny begyndelse

Hos OpéraSPORT lanceres nye produkter hver tredje måned – hver gang i et helt nyt visuelt univers, så både labels, hjemmeside og sociale medier får en ny visuel identitet. Men forretningsmodellen er stadig med omtanke for miljøet, for ved at lave mindre kollektioner kan de bedre møde den rette efterspørgsel og dermed undgå overproduktion.

LÆS OGSÅ: Blanche: Mindre kollektioner og klassisk fundament

Desuden produceres der i genanvendt silke og genbrugsplast, og silhuetterne er tidsløse, så de appellerer til kvinder i alle aldre. På denne måde er tanken, at tøjet skal kunne bæres i mange år, både på grund af den høje kvalitet, og fordi der ikke designes og produceres på baggrund af, hvilken farve eller hvilket snit der trender nu og her.