Gucci kæmper for kvinders rettigheder med 'Chime for Change'

STILIKONER

Gucci kæmper for kvinders rettigheder

Med kampagnen 'Chime for Change' vil Gucci og en række stjerner sætte fokus på kvinders rettigheder

Gucci er langt mere end lækre pelsjakker, silketoppe og skønne accessories. Det italienske modehus er dybt engageret i at bruge sin status til at gøre en forskel og brænder især for at gøre en forskel for kvinder.

Derfor har Gucci nu, sammen med nogle af verdens største stjerner, grundlagt kampagnen 'Chime for Change', som netop er skudt i gang.

'Chime for Change' sigter mod at skabe mere opmærksomhed på kvinders rettigheder verden rundt. I Vesten tager vi det ofte for givet, at kvinder har de samme rettigheder, men Gucci og mærkets samarbejdspartnere, Beyoncé, Salma Hayek og Frida Giannini vil minde os om, at kvinder i mange andre lande desværre ikke har de samme rettigheder som mænd. Kampagnen vil primært have fokus på tre kernerettigheder: Uddannelse, sundhed og retfærdighed. Kvinder skal uddannes og have adgang til sygepleje, og så skal deres stemmer høres.

Beyoncé, som blandt andet står bag den feministiske ørehænger 'Who Rule the World', hvori hun synger "Who run the World? Girls!" brænder for at skabe mere retfærdighed for kvinder:

"Jeg har altid været dybt engageret i kvinders rettigheder. Piger skal lære, at de er stærke og kan blive lige det, de har lyst til, fra en tidlig alder. Det er op til os at lave om på statistikkerne for kvinder verden rundt. Jeg er beæret over at være i selskab med kvinder, som er frygtløse og sætter et eksempel for den næste generation af unge damer," siger hun.

'Chime for Change' vil løbende udvikle nye tiltag, så der kommer mere fokus på kvinders rettigheder og støtte til de kvinder, som kæmper en hård daglig kamp for at overleve.

Se Guccis fine video med Beyoncé, Hayek og Giannini via dette link.