Power på jobbet
TRENDS & STYLING

3 outfits der giver dig power på jobbet

Tøjkriser opstår ikke kun før fester eller festlige begivenheder, men også før professionelle begivenheder som for eksempel før en jobsamtale, et vigtigt møde, lønforhandlinger eller blot ’another day at the office’. Få 3 outfits, der giver dig power på jobbet.

Det er meget vigtigt, at man ved, hvordan man klæder sig i erhvervslivet. Ligeledes ens hygiejne og holdning er ens påklædning noget af det første en fremtidige chef eller kollega danner sig et indtryk af. Et førstehåndsindtryk er så vigtigt, når det kommer til eksempelvis jobsamtaler. De fleste har allerede dannet sig et indtryk af, hvem de tror, du er, før du overhovedet har nået at tale om dine tidligere erfaringer.        

Forkæl dig selv med et abonnement på IN og få en eksklusiv gave - KØB HER    

Balancegang

Det kan være svært, at klæde sig til arbejdet. Nogle gange kan det godt blive for kedeligt, eller ligegyldigt også stråler du ikke ligefrem af power, og du kan hurtigt blive glemt efter en jobsamtale. Andre gange kan det blive for meget, for upassende, også kan du hurtigt misforstås eller trække den forkerte form for opmærksomhed.

På arbejdspladsen er det vigtigt, at du klæder dig professionelt, men hellere ikke glemmer dig selv. Pæn professionel påklædning udstråler overskud og selvsikkerhed; at du står op om morgenen, og har hele dagen under kontrol, før du overhovedet har fået din første kop kaffe. Dog kan påklædningen også udstråle for meget professionalitet, det bliver enten for livløst eller sløjt, som om du egentlig også længden er ligeglad med, hvordan du klæder dig. 

De absolutte no-go’er

Dog kan det perfekte outfit sagtens være et flop, hvis man ikke sørge for, at alt er, som det skal være.
En hvid skjorte er et kæmpe no-go, hvis den for eksempel ikke er blevet strøget. Eller har du glemt at af-fnugge dine uldbukser, tage mærket af under dine nye Notabene støvler, eller er der en plet på din hvide T-shirt – så kan du ligeså godt give op. Små ups’ere symbolisere mangel på overblik, og at man er ustruktureret. Derfor er det vigtigt at forberede dit outfit i god tid til jobsamtalen, sørg for alt er, som det skal være. På den normale arbejdsdag er ups’ere også useriøst, og derfor kan det være en god idé, at forberede sit tøj aftenen forinden. Det sparer dig også en masse tid, morgenen inden arbejde.

LÆS OGSÅ: 4 tips til et effektivt møde

De små ting

Det kan være de små ting der tæller, hvis det står mellem dig og konkurrent til en jobmulighed. Dette gælder også med påklædningen. Et ur for eksempel, er altid en god idé i arbejdsregi. Ur’et symbolisere, at man er struktureret og punktlig.

LÆS OGSÅ: Hvordan skal du klæde dig til din jobsamtale? 

Lad dig inspirere af 3 outfits der vil give dig lidt ekstra power på jobbet 

3 power outfits

LÆS OGSÅ: Skørt trick får dig til at træffe bedre beslutninger inden et møde

Læs mere om: