TRENDS & STYLING

Nyt tøjmærke går i direkte dialog med sine kunder

ee12 er et nyt danske mærke, som sætter fokus på selve shopping-oplevelsen og vejledning

"Vi tror på kvalitet og snit, der holder år efter år med et nyt koncept, der bryder med vores vante måde at købe tøj på."

Sådan beskriver duoen, Pernille Engbirk og Amalie Engbirk Friis, bag det nye danske tøjmærke, ee12, deres vision. Og konceptet er enkelt, men alligevel nyt i danske shopping-sammenhænge: Fremfor, at tøjet hænger i butikkerne, præsenteres de to årlige limited edition-kollektioner direkte for kunderne til mindre events, hvor designeren er til stede og sammen med sit team, hjælper dig til de styles, der klæder dig.

Snittet er enkelt og skræddersyet i neutrale farver og lækre materialer. Selv beskriver ee12 sig som nærværsfashion, der fordrer oplevelse, nærvær, funktionalitet til en æstetisk langtidsholdbar garderobe.

"Det inspirerer mig altid at udfordre balancen mellem det maskuline og det feminine. At finde en vej, der taler til begge sider uden at udtrykket tipper," siger designer Pernille Engbirk om kollektionen. Pernille har tidligere stået bag brandet Engbirk, der blev solgt internationalt.

Til ee12s shoppedage kan du selvfølgelig prøve dine favoritter, som du herefter kan bestille mod en forudbetaling på 50 %. 60 dage efter kan du hente din bestilling på samme adresse mod resterende betaling. Priserne er fra 300-1.300 kr.

www.ee12.dk