Skønhedsgiganten Biotherm er gået sammen med den danske designduo Hvass&Hannibal. De to danskere, Sofie Hannibal og Nan Na Hvass, har designet Biotherms julegaveæsker og en særkollektion af skønhedsprodukter, Biotherm sælger til fordel for klimaforskning og et bedre hav.
LÆS OGSÅ: SKØNHED | 3 renseprodukter til en hurtig og effektiv aftenrutine
Det er ikke første gang, at et stort internationalt firma hiver fat i de to danske designere fra Hvass&Hannibal. De har blandt andet designet det grafiske udtryk til Apples lancering af iPad Pro’en, og så har de arbejdet for Adidas, Marimekko, Monki og The New York Times.
Hvass&Hannibal har designet for Apple, da de lancerede deres iPad Pro.
Hvass&Hannibal har for Biotherm skabt psykedelisk kalejdoskop med julestjerner, der på grund af deres blå farve sagtens kan lede tankerne hen på frostkrystaller også. Hvass&Hannibals stil er grafisk, geometrisk og farvefyldt, og det kommer tydeligt til udtryk på Biotherms julegaveæsker.
Stjernerne fra Hvass&Hannibals specialdesignede Biotherm-gaveæsker går igen i deres emballage design for Biotherms ‘Water Lovers’-kollektion, der blandt andet indeholder fugtgivende og plejende bestseller, der giver huden glød og udstråling. Alt overskudet for salget af Biotherms ‘Water Lovers’-produkter går til organisationen Mission Blue, der forsker i klimaforandringernes indvirkning på miljøet, mennesker og dyrelivet især med fokus på havet.
LÆS OGSÅ: Adidas lancerer en sneaker lavet af plastikaffald fra havet
Både Biotherms Hvass&Hannibal-designede julegaveæsker og velgørende ‘Water Lovers’-produktserie lander i butikkerne 12. oktober, og gaveæskerne fås hos blandt andet Matas, Magasin, Salling og Sephora, mens ’Water Lovers’-produktserien forhandles eksklusivt i Magasin.
Produkterne fra Biotherms velgørende produktserie ‘Water Lovers’, som danske Hvass&Hannibal har designet.
Fra venstre: Life Plankton Essence, 125 ml, 450 kr.; Aquasource til normal hud, 125 ml, 299 kr.; Lait Corporel, 400 ml, 179 kr; og Aquasource til tør hud, 125 ml, 299 kr.