yoga
HUDPLEJE

Dyrk yoga – med ansigtet!

Ja, du læste rigtigt. Ved at bruge ansigts-yoga kan du med bestemte øvelser reducere linjer og rynker i ansigtet. Du kan desuden opnå mere velvære i krop og sjæl, ved at trykke, presse og massere specielle områder på huden. Bruger du det regelmæssigt forbedrer du din hudtone, reducerer hovedpine, anstrengte øjne, spændte muskler og får en sundere glød.

1. Dobbelt "V": For at reducere linjer og rynker omkring øjnene og gøre øjnene mere åbne og fyldt med energi

Put begge dine langefingre sammen mellem dine øjenbryn, og tag begge dine pegefingre på hver side af øjet, så du danner et dobbelt V. Derefter lægger du et pres på spidsen af dine fingre, på de fire punkter på samme tid. Kig op og begynd at hæv dine øjenlåg og bryn for at skabe et hårdt pres med dine midterste fingre. Gentag presset i fem sekunder seks gange. Til slut, klemmer du dine øjne sammen i 10 sekunder og derefter kan du slappe af. 

LÆS OGSÅ: 8 grunde til at spise flere granatæbler

2. Det store smil: For at reducere linjer omkring munden og for at få faste kinder og kæbeparti

Skjul dine tænder med dine læber og gøre en 'O' form med munden. Så, smil så bredt som du kan, samtidig med at du stadig skjuler tænderne. Gentag seks gange. Derefter skal du holde smilets form og placere din pegefinger midt på hagen og danne et pres. Derefter begynder du at flytte din kæbe op og ned, mens du vipper hovedet tilbage. Slap af og gentag to gange mere.

3. Giraffen: For at tone og løft halsen, samt det bløde stykke under hagen

Kig ligeud og placér spidsen af dine pegefingre og langefingre i udhulningen i dine krageben (ved halsens start) på hver side af din hals. Brug dine fingerspidser til forsigtigt at ’trække’ huden ned, mens du vipper dit hoved tilbage for at opnå et stræk. Vip hovedet frem og tilbage langsomt to gange. Derefter skal du i samme position skyde din underlæbe og kæbe så langt ud som muligt, mens du trækker i dine krageben og laver en ’sur’ mund for at skyde din underlæbe nedad. Hold positionen i fire dybe vejrtrækninger.