MAKEUP

40-årige Gwyneth Paltrow er Max Factors nye ansigt

Læs, hvad skuespillerinden selv siger om det nye samarbejde

Skønhed kender ingen alder. Det er 40-årige Gwyneth Paltrow bevis på. Hun er både skøn, sund og glamourøs - og så er hun i øvrigt Max Factors nye kampagnemodel.

Rollen som 'lærred' og inspirationkilde er en rolle, hun er vant til at spille. Den ligger ikke fjernt fra Paltrows sædvanlige univers, hvor hun som en anden kamæleon både spiller skuespil, synger, er mor og hustru. Netop de mange forskellige roller, hun spiller i sin hverdag, har Max Factor ladet sig inspirere af til den nye kampagne Glamour Statement Vision.

"Jeg bad elleve af vores makeup-artister om at skabe tre glamour-udtryk til Gwyneth. De skulle være inspireret af hendes liv og de forskellige roller, hun spiller - model, skuespillerinde, mor, sangerinde. Bagefter kiggede jeg det hele igennem, tog lidt fra dem alle, og skabte syv nye glamour-udtryk. De blev bragt til live af Max Factor med forbløffende smukke resultater," fortæller Pat McGrath om kampagnens undfangelse.

Gwyneth Paltrow selv er meget glad både for kampagnebillederne og samarbejdet med Max Factor.

"Det var så spændende at arbejde sammen med disse meget ansete makeup artister i deres forskellige dele af verden; man får virkelig demonstreret makeup-kunsten. De kan virkelig forandre dit ansigt; hente noget frem, lade andet glide i baggrunden. Det er meget interessant at være vidne til," siger hun og tilføjer:

"Det falder godt i tråd med min egen personlighed, og jeg er vild med kampagnen, der virkelig viser - og hylder - hver del af, hvem jeg er som kvinde. Alle de forskellige looks er helt fantastiske."