AOP
SUNDHED & TRÆNING

4 sunde ting, du kan lave ved vandet

Udnyt en tur ved stranden til mere end blot solbadning. Her er 4 sunde tips til, hvordan du kan bruge tiden ved vandet og booste din sundhed samtidig.

1. Trask en tur
Det ser så romantisk ud, men det er faktisk rigtig god motion at gå en tur på stranden. Når fødderne synker ned i det varme, måske våde sand, skal ben- og ballemuskler arbejde ekstra hårdt, så tag et par ture langs vandkanten og bliv belønnet med en stram bagdel.

2. Spil bold
Tennis, volley, fodbold ... Anskaf dig en plasticbold eller brug en badebold og udfordr familien eller vennerne til en kamp. Taberen kan jo hente is til alle i kiosken bagefter.
Psst ... Husk at finde et af de mere øde steder på stranden, når du skal udleve din indre Wozniacki; de andre strandgæster gider ikke blive sandet til, når du smasher.

LÆS OGSÅ: TRÆNING | Træn efter dit humør

3. Svøm
Vi har tendens til mest at pjaske rundt, når vi bader på stranden. Men havet kan også fungere som din helt egen OL-pool. Aftal med dig selv, at du fx skal svømme 10 gange frem og tilbage mellem de to badebroer. En svømmetur på 25 minutter forbrænder mere end 200 kalorier.

4. Mediter
Det er ikke kun kroppen, der kan få et boost under strandturen. Du kan også træne dit mentale velbefindende med en omgang meditation. Prøv at finde et sted på stranden, hvor du kan ligge lidt for dig selv, og fokuser så på dit åndedrag. Lad det evt. følge bølgernes brusen. Ind og ud, ind og ud.

LÆS OGSÅ: SUNDHED | Derfor skal du leve antiinflammatorisk

nyhedsbrev