7 måder at få flere skridt ind i hverdagen
Foto: AOP
SUNDHED & TRÆNING

7 måder til at få flere skridt ind i din hverdag

Få flere skridt ind i din hverdag med enkle tips, der kan få din gåkonto i plus. Vi har samlet syv nemme måder, som let kan få dine fødder i sving og kroppen rørt.

Har du ligesom mange andre en stillesiddende hverdag, så er det ekstra vigtigt, at holde gang i fødderne så snart, at du har mulighed for det. Om det er på vej til arbejde, til møde eller når du har fri spiller ingen rolle – det vigtigste er, at du griber muligheden for at bevæge dig, når den dukker op.

7 måder at få flere skridt ind i din hverdag

  • Få fat i en skridttæller. Der vil hurtig gå konkurrence i at se, hvor mange skridt du kan tage i løbet af en dag.
  • Sørg for at gå i sko, som du føler dig tilpas i. På den måde får du også lyst til at gå mere.
  • Arranger gå-møder med dine kollegaer og tag en diktafon med, hvis I har brug for at notere undervejs.
  • Drop elevatoren. Også selvom du har indkøbsvarer eller andet med.

LÆS OGSÅ: 5 tips til en sundere hverdag

  • Parker længst væk fra indgangen, når du køber ind, skal hente børn eller andet. På den måde bliver du nødt til at gå lidt ekstra.
  • Sæt din alarm og gå én gang i timen eller hvad der passer ind i dit arbejde.
  • Lav walk and talk-aftaler i stedet for at gå på café. Snakken går mange gange også bedre, når hjernen får luft og kroppen bliver rørt.
  • Gå lange ture med hunden – eller luft naboens. Dyrs evne til at være i nuet er smittende, og vil derfor også kunne få dig mentalt ned, mens dine skridt går op.

Giv et abonnement i julegave - vælg mellem 17 forskellige blade og magasiner - KØB HER

Læs mere om: