AOP
SUNDHED & TRÆNING

Ernæringsekspert: 3 tricks til at blive sundere

Sundhed behøver ikke være så kompliceret. Få ernæringsekspert, Umahro Cadogans bedste råd til, hvordan du kan blive sundere uden at skulle foretage en omfattende livstilsændring.

Umahro Cadogan har udgivet bogen "Alle kvinders sundhedsbibel", og øser her ud af sine bedste råd til et sundere liv. 

LÆS OGSÅ: Havtorn | 5 grunde til det lille bærs popularitet

1. SPIS DIG GLAD
AOP

Vores fordøjelse påvirker vores humør på godt og ondt. Spiser du mad, der gavner din fordøjelse, kan du derfor løfte dit humør.

Gå efter fermenterede fødevarer som hjemmelavet yoghurt og surkål, grøntsager, bær, frugter, bælgfrugter, krydderier, krydderurter og fuldkorn.

LÆS OGSÅ: Træning | Drop dine regler og få succes

2. BRUG BILLEDER TIL AT NÅ DIT MÅL
AOP

Mange af os har et mål, vi tænker over, hvordan vi kan nå. Vil du fx gerne spise sundere, kan du tage din smartphone til hjælp: Tag billeder af alt, hvad du spiser, hver dag i en uge.

Når dagen er omme, kan du se, om det, du har spist, stemmer overens med dit mål, eller om du mon skal prøve en ny strategi. Eller sagt med Umahros egne ord: Har du fyldt dig med crap eller udøvet selvkærlighed ved at spise sundt?

3. DRIK TE MOD SLIKSYGE
AOP

Mange får lyst til søde sager om aftenen. Er det også en dårlig vane, du gerne vil af med, kan du drikke te i stedet.
Det er selvfølgelig ikke det samme som chokolade og bland selv-slik, men det kan tage toppen af sliksygen. Teen er god både kold og varm.

En koffeninfri te vil være bedst, hvis sliklysten oftest rammer om aftenen. Prøv en sød variant som Pukkas Elderberry & Echinacea.

 

Få yderligere inspiration og gode råd i Umahros bog "Alle kvinders sundhedsbibel", som både kan læses fra enden til anden og benyttes som et opslagsværk. Køb bogen online HER

LÆS OGSÅ: IN guider til en varieret kost