Farvel til tømmermænd
Foto: AOP
SUNDHED & TRÆNING

Farvel tømmermænd | IN guider til dagen derpå

Hovedpine, kvalme og en slatten krop, der har det bedst på langs. Dét er ofte straffen for at have drukket for meget vin og for mange drinks. Heldigvis kan du hjælpe kroppen og knoppen i gang igen – helt uden at ty til fedtede chips, burger og cola. Ernæringsekspert og forfatter Martin Kreutzer har sammensat en sund og effektiv menu til dine tømmermænd.

Tanken om tømmermænd kan næsten slutte en fest før, at den er begyndt. Men dagen derpå behøver ikke være ensbetydnede med tømmermænd og dertilhørende kvalme, hovedpine og livløs samt ugidelig krop.

Du kan rent faktisk godt få noget ud af både festen og det efterfølgende døgn, hvis du giver din krop lidt kærlighed i form af den rigtige faste såvel som flydende føde - og måske en smule frisk luft. Det har i hvert fald aldrig skadet nogen, og så får du i det mindste et eller andet ud af dagen. 

Som du har hørt det tusinde gange før, så skader det heller ikke at forebygge lidt i takt med, at du køre din brandert i stilling. Det simple råd 'drik vand' virker, så bestræb dig på at følge tommelfingerreglen om én genstand efterfulgt af ét glas vand, så længe du kan i løbet af aftenen inden, at du eventuelt går ind i amøbestadiet. 

LÆS OGSÅ: Lette skønhedstips til dine tømmermænd

Den traditionelle tømmermands-menu med snasket og fedtet fastfood findes der også råd for. Faktisk har din krop langt bedre af at spise andet end burger, pizza, fritter og andre ting, som ikke har været en tur i den gyldne gryde først. Hvilke ting, du med fordel kan spise i stedet for, guider ernæringsekspert Martin Kreutzer dig til i galleriet herunder.

Tømmermænd - 5 gode råd

GUIDE | Farvel tømmermænd

Forkæl dig selv med et abonnement på IN og få en eksklusiv gave - KØB HER